Ještě máme v živé paměti inzultaci sudího Talpy na stadiónu v Ďolíčku a klub dosud nese následky. Fotografie pořadatele se založenýma rukama přihlížejícího celému incidentu obletěla republiku. Svazoví činovníci si v letní přestávce sedli a řekli si: "Takhle to dál nejde!" Společně s projektem Stadióny 2003 odstartovali i transformaci pořadatelské služby. Od této sezóny by se pořadatelé měli řídit podle Etického kodexu, který připravil fotbalový svaz ve spolupráci s Dr. Mackem z Policejní akademie. My vám předkládáme plné znění tohoto kodexu, tedy deset základních bodů, které musí splňovat každý pořadatel. Nekouřit, být oholený, uvažovat - to jsou slovesa objevující se u popisu ideálního pořadatele.
1. Snaž se vyhovět divákovi - on hradí náklady tvé práce. Zároveň však je nutné uvědomění si dvou nepřekročitelných mantinelů realizace této zásady: a) jednání diváka nesmí být za hranicí zákonnosti, b) jeho jednání nesmí být v rozporu s obsahem interních směrnic fotbalového klubu.
2. Klub vyžaduje od pořadatele bezvýhradnou loajalitu. V tomto směru se považuje za samozřejmé, že pracovník už z profesionální cti udělá z vlastní iniciativy více, nežli stanoví Řád výkonu pořadatelské služby.
3. Pořadatel se v každé situaci chová slušně, zdvořile a korektně. K výkonu pořadatelské služby nastupuje čistý, oholený, upravený a v odpovídajícím oděvu. Korektní jednání předpokládá jednat v rámci profesionální zdvořilosti. Např. návštěvníkům fotbalového utkání vykat, nenavazovat s nimi vztahy, nikdy neoplácet verbální napadení, věci posuzovat neosobně, pouze z hlediska zájmu výkonu pořadatelské služby.
4. Profesionálního pořadatele charakterizuje skromnost a neokázalost. Není se čím vychloubat. Mlčenlivost posiluje pozici pořadatele, což jej však nezbavuje potřeby umění komunikace s návštěvníky při plnění uložených úkolů.
5. Skutečný profesionál nekouří! Nikdy ve službě ani před ní nelze požít alkohol! Tyto a další návykové látky vedou ke zpomalení reakcí, ke špatnému hodnocení situace a k nesprávným rozhodnutím. Jen skutečný profesionál dokáže dlouhodobě udržet maximální pozornost a soustředit se na řešení možných konfliktních situací.
6. Pořadatel nad každým svým jednáním nejdříve uvažuje, zejména nad jeho důsledky. Akce proti osobám je vždy až posledním způsobem řešení krizové situace. Skutečný profesionál střet předvídá a včas se na něj připraví.
7. Základní metodou činnosti pořadatele je vždy bedlivě sledovat své okolí a průběžně vyhodnocovat signály o možném ohrožení. Pořadatel "má oči i vzadu" - chrání tím především svoji bezpečnost.
8. Nelze nikdy podceňovat soupeře ve střetu o chráněný zájem. Zde se jedná především o osoby podnapilé, popř. i takové, které mohou předstírat zranění či jiné zdravotní problémy.
9. Povinností pracovníka pořadatelské služby je vytvářet a chránit vztahy náročné kolegiality při výkonu služby. Svého kolegu jsme povinni chránit jako sebe samého. Jen když se on na nás bude moci spolehnout, dostane se nám stejného zacházení od něho. Nelze přecházet byť i drobné nedostatky a nedůslednosti v kolegově práci, ohrožuje tím bezpečnost ostatních a snižuje vážnost celého pořadatelského sboru.
10. Zásada "profesionálního pesimismu"! Za každým detailem či neobvyklostí vybočujícími z normálu hledáme to nejhorší. Nikdy nelze být dost opatrný.